Pod kontrolą: Bojo v. 2.9.0
|  FAQ  |  FORUM  |  CHAT  |  POMOC  |

[ WSTEP ]  [ TRADYCJE ]  [ KLANY ]  [ POKOLENIA ]
[ KREACJA BOHATERA ]  [ OPOWIADANIA ]

Klany

Klany w skrócie :
W nawiasach podana jest oryginalna pisownia.

  • Brujah [Brujah]

  • Gangrel [Gangrel]

  • Malkavian [Malkavian]

  • Nosferatu [Nosferatu]

  • Toreador [Toreador]

  • Tremere [Tremere]

  • Ventrue [Ventrue]

  • Włóczędzy [Caitiff]

  • Inne klany



  • Brujah [Brujah]
    Brujah mogą się cofnąć swymi korzeniami aż do starożytnego Babilonu i bibliotek glinianych, tabliczek, założonych przez pierwszych uczonych mędrców. Są miłośnikami i strażnikami wiedzy, a założycielem ich rodu był wynalazca pisma. Jednak w ich pędzie ku wolności zabili go i zostali wygnani z Pierwszego Miasta. Dzisiaj Brujah są pogardzani jako motłoch, który utracił własne dziedzictwo, a przez to powód do dumy. Przez ponad tysiąc lat byli buntownikami w Rodzinie, ciągle kwestionując i wystawiając na próbę Tradycje. Ten klan ma bardzo słabą organizacje; jego członkowie spotykają się nieregularnie i niewiele maja ze sobą wspólnego, poza miłością do buntu. Tylko oni udzielają poparcia anarchistom, a pomaganie im jest jedyna sprawa, na która zawsze się zgadzają. Często są niedoceniani, tak przez innych, jak i samych siebie.


  • Gangrel [Gangrel]
    Mówi się, ze klan Gangrel jest jedynym, którego założyciel wciąż jest aktywny i zapewnia dobrobyt swym potomkom. Uwaga, jaką im poświęca, dorównuje jedynie zainteresowaniu swymi śmiertelnymi potomkami - Cyganami. Choć wielu Przedpotopowcow wykorzystuje swych potomków jako pionki w Jyhad, Gangrel chlubią się wolnością od takiej manipulacji. Miedzy tym klanem a Cyganami występuje silna więź. W ostatnich latach, kiedy Gehenna zbliża się, stosunki miedzy nimi znacznie się wzmocniły.


  • Malkavian [Malkavian]
    Historia klanu Malkavian całkowicie przepadła w przeszłości. Malkavianie maja wiele podań swoim pochodzeniu, ale nawet oni sami nie wierzą we większość z nich. Ulubiona legenda krążąca wśród członków Rodziny mówi, ze założyciel tego domu został wyklęty przez Kaina i od tamtej pory jego potomkowie żyją w szaleństwie. Malkavianie zawsze żyli na peryferiach kultury wampirów, obserwując, jednak nigdy się wen naprawdę nie zagłębiając. Dawno temu, zanim jeszcze spadla na nich klątwa i szaleństwo, ich założyciel był uważany za największego z trzeciego pokolenia. Teraz tylko jego machinacje trzymają "przy życiu" tych najsłabszych ze wszystkich uczestników Jyhad.


  • Nosferatu [Nosferatu]
    Godne pożałowania ślubowanie członków tego klanu każe obnażać im tkwiącą w ich sercach Bestie. Chociaż ich założyciel był znany ze swych wściekłych upodobań i potwornych odruchów, dziś Nosferatu są uważani za zimnoglowcow. Choć starają się wybierać na swych potomków tylko najbardziej zdeprawowanych osobników, czasem członkowie tego klanu wydają się być w lepszej kondycji psychicznej niż większość wampirów. Mówi się, ze ich założyciel był człowiekiem o królewskim obliczu, który naraził się na gniew Kaina swym barbarzyńskim postępowaniem i został przez to przeklęty twarzą wiedzmy. Dzikość jego duszy odbija się na jego twarzy i twarzach wszystkich jego potomków. Oczywiście wiele klanów ma legendy, w których wszechpotężny Kain przeklina ich założycieli, tak jak Bóg przeklął Kaina. Mało prawdopodobne jest, by wszystkie te historie były prawdziwe, lecz niektóre, takie jak ta, mogą. Obecnie, Nosferatu zrazili się do swego założyciela i nie służą mu - przynajmniej tak im się wydaje.


  • Toreador [Toreador]
    W całej historii Toreadorzy zajmowali się sztuka. Mówi się, ze ta tradycja narodziła się wraz z pierwszym potomstwem ich założyciela, para pięknych i artystycznie uzdolnionych bliźniaków. Ich ojciec był przywódca spisku trzeciego pokolenia wampirów, które zabiły swych własnych ojców. Choć był bezlitosny, bardzo kochał swoje dzieci, ofiarując im większą niezależność, niż miał jakikolwiek wampir z czwartego pokolenia. One zaś korzystały z tej wolności, kształcąc się we wszelkich sztukach, a ich ojciec chronił ich w czasie wojny i głodowych lat. Po dziś dzień klan Toreador uważa, iż czuwa nad nim Arikel, jego założyciel. Mimo iż Toreadorzy nie są tak formalnie zorganizowani jak niektóre inne klany, są względem siebie niezwykle lojalni i przypisują sobie służbę sztuce.


  • Tremere [Tremere]
    Tremere są wyjątkowi i żaden inny klan nie ma tak bogatej, a zarazem tak krótkiej historii, jak oni. Dawno temu ich przodkowie nie byli jeszcze czarnoksiężnikami, ani tez klan ich nie znal cudotwórczej sztuki Taumaturgii. Niecałe tysiąc lat wcześniej nastąpiła wielka metamorfoza. Głęboko w górach Imperium Rzymskiego, w rejonie zwanym Transylwania, głupi przywódca klanu dokonał Przeistoczenia grupy magów starożytnego obrządku. Łącząc swoje nowe moce ze swa starożytną wiedza, magowie szybko przejęli kontrole nad klanem. Przeistoczyli wielu innych z zakonu wiedzy tajemnej i spili krew wszystkich starszych swego klanu. Chodzą nawet pogłoski, ze najpotężniejszy z nich urządził polowanie i zabił założyciela rodu. Tremere przyswoili najbardziej sztywny system hierarchiczny pośród wszystkich innych klanów, co pozwoliło im zdobyć olbrzymia władze w społeczeństwie Rodziny. Inne klany nie maja zaufania do Tremere, czy to ze strachu, czy przeczuwając, iż cos z nimi jest nie w porządku. Politycznym centrum Tremere jest Wiedeń.


  • Ventrue [Ventrue]
    Ventrue podejrzewają, ze ich założyciel został zabity przez jednego z klanu Brujah. Choć uderza to ich dumę, zarazem dystansuje ich i chroni przed chaosem walk Jyhad. Nie będąc wplatanymi w intrygę i nie musząc znosić żądań od swego boskiego założyciela, Ventrue znacznie uniezależnili się od Przedpotopowych. Nie wiedza, ile prawdy kryje się w tej legendzie, niemniej jednak jest to jedna z podstawowych doktryn ich klanu, bez względu, jak bardzo inni członkowie Rodziny z tego szydzą. Ventrue darzeni są szacunkiem głównie ze względu na swe uniezależnienie od Przedpotopowcow. Nie jest za to chluba, mimo tego szacunku, ze ukrywają swe prześladowanie klanu Brujah. Najwięcej książąt i Egzekutorów pochodzi z klanu Ventrue; to oni są naprawdę przywódcami Camarilli. Ventrue organizuje regularne spotkania klanowe w rożnych częściach świata, włączając Wielkie Zgromadzenie w Londynie co siedem lat.


  • Włóczędzy [Caitiff]
    Niektórzy członkowie Rodziny nie maja swego klanu w ogóle, lecz są bękartami z nieprawej krwi. Zdarza się to, kiedy ojciec opuści swego potomka lub wampir zostanie Przeistoczony przez banitę. Bladość ich krwi w połączeniu ze społecznym nieprzystosowaniem czyni z nich Bezklanowców. To dość niedawne zjawisko. Wielu członków Rodziny pogardza nimi. Choć uważa się, ze większość Włóczęgów jest pariasami lub anarchistami, nie wszyscy są wygnańcami. Niektórzy są akceptowani przez Przeklętych, lecz żaden z nich nie dożył jeszcze wieku, w którym mógłby zdobyć jakąś prawdziwa władze. W istocie wydaje się, ze największy urodzaj Bezklanowców miał miejsce w przeciągu ostatnich 50 lat.


  • Inne klany (Klany Sabatu i Niezależne):
    Asamici [Assamite]
    Kapadoczjanie [Cappadocians]
    Wyznawcy Seta [ Followers of Set]
    Lasombra
    Ravnos
    Tzimisce


  • (c) 2001, 2002 by coatFreak