Kampania: Efekt DominoSystem: CyberpunkMG: grayscale

Od razu na wstepie zaznacze, ze dopuszczam interakcje graczy. Poza tym, styl mojego mistrzowania nie odbiega daleko od klimatu przedstawionego przez W.Gibsona ("Neuromancer", "Mona Lisa Overdrive", "Count Zero", "Burning Chrome"). Staram sie unikac konfrontacji silowej, z jednego i prostego powodu. W rzeczywistosci jest malo nienormalnych, ktorzy chca umrzec za jakiekolwiek wartosci. Kolejna rzecza, na ktora chce zwrocic uwage jest to, ze odwrocilem sie prawie calkowicie od mechaniki CP2020. Prowadze wg. autorskiej przerobki CP - bardziej w kierunku "Gibsonowskim". Swiat jest alternatywny od 1973 roku, wiec zapomnijcie o konflikcie w Zatoce Perskiej, o atakach na WTC... Prosze wiec swoich aktualnych i przyszlych graczy o uzbrojenie sie w cierpliwosc, poniewaz tworzenie postaci trwa niemilosiernie dlugo. Jednak jest tez nagroda za ten trud - szczegolowy szkic bohatera. Jestem zwolennikiem dobrego storytellingu oraz odgrywania pierwszoosobowego rol. Zaznaczam ponownie - mechanika nie jest wazna. Wazna jest gra. U mnie gracze wogole nie zajmuja sie mechanika, nawet nie wydaja zadnych punktow doswiadczenia. Ale o mechanice na koncu...

Kampania dzieli sie na trzy czesci:
  • AD 2013 ::: Swit :::
  • AD 2020 ::: Trans :::
  • AD 2027 ::: Zmierzch :::
Kazda czesc jest przedzielona tak zwanym okresem "non-playable", czyli gracze opisuja wraz ze mna metoda BlueBookingu przebieg kolejnych wydarzen... Dopuszczam nowych graczy w trakcie dowolnej czesci kampanii.

Mechanika:
  • Nie ma zadnych konretnych zasad (dla graczy) dotyczasych tworzenia postaci. Jedyne wymaganie jakie stawiam: to dosyc rozbudowana historia.
  • Zasady rozwoju sa proste: kiedy uwazam ze gracz rozwija jakies umiejetnosci "punktuje" to plusem. Kazde 3 plusy to "X". Kiedy bedzie tyle "X" ile wynosi dana umiejetnosc, jej poziom ulega powiekszeniu o +1. Automatycznie kasuje wszystkie "+" i "X".
  • Jezeli jakas umiejetnosc nie jest uzywana przez dluzszy czas, jej poziom spada. Jest to zaliczane "-". Kazde trzy minusy : -1 do umiejetnosci na stale.
  • Gracz nie wie ze jest przeprowadzany jakikolwiek test. Dzieki zasadom PBEM nawet nie wie kiedy wykonuje i czy wogole wykonuje jakiekolwiek testy.
  • Bron jest duzo bardziej smiertelna niz w CP2020. Jak w rzeczywistosci. Jednak jest trudniej z niej trafic.
  • Nie istnieja jakiekolwiek przedmioty oraz cyborgizajce oraz bron z CP2020. Jezeli jest takowe cos o podobnej nazwie: zapomnij o wspolczynnikach. Dziala napewno inaczej.
  • Gracz powinien korzystac z DataTermow. Sa proste, a zawieraja mnostwo pozytecznych informacji. Jestesmy mieszkancami Globalnej Wioski : prawda?
  • Zasady sieci tez sie roznia znacznie. Polecam przeczytac cos W.Gibsona, aby miec pojecie. Odradzam calkowicie podrecznik CP2020.


Moja czestotliwosc odpisywania jest uzalezniona przede wszystkim od mojej pracy. Czasem naprawde mam urwanie glowy i nie ma mnie 3 dni dla TI. Wybaczcie.

Wasz MG
grayscale



(C) 2001 by coatFreak